فناوری‌های شناختی| 5 طرح فناورانه برای ارتقای مهارت‌های یادگیری به اجرا در می‌آید

فناوری‌های شناختی| 5 طرح فناورانه برای ارتقای مهارت‌های یادگیری به اجرا در می‌آید


زمان مطالعه : 2 دقیقه
کد خبر : 81989
طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه برای بهسازی محیط‌های یادگیری در فضای مجازی با کمک یافته‌های علوم و فناوری‌ شناختی، مورد تصویب قرار گرفت.

محمود تلخابی دبیر کارگروه آموزش شناختی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با اعلام اینکه این فراخوان با هدف فراهم ساختن فعالیت‌های یاددهی و یادگیری عمیق و اثربخش در فضای مجازی با بهره‌گیری از آموزه‌های علوم شناختی برگزار شد، گفت: در این رویداد، 20 تیم مطالعاتی و تحقیقاتی مشارکت داشتند که طی آن، 5 طرح مورد تصویب شورای پژوهشی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی قرار گرفت.

 

ارسال طرح‌ها در 5 حوزه

این ستاد در فراخوانی، از پژوهشگران و محققان خواسته بود تا طرح‌های خود را در 5 حوزه «توسعه برنامه‌ها برای ارتقای توانایی حرفه‌ای آموزگاران مجازی»، «توسعه فرصت‌ها و تجارب یادگیری برای آموزش‌های مجازی»، «توسعه برنامه‌هایی برای ارتقای قابلیت‌های شناختی آموزگاران و یادگیرندگان در محیط یادگیری»، «توسعه روش‌ها و ابزارهایی برای ارتقای تعاملات اجتماعی و هیجانی در محیط‌های یادگیری» و «توسعه برنامه‌هایی برای سنجش و ارزشیابی پیشرفت یادگیری» ارائه دهند.

در این فراخوان از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه آموزش مجازی و معلمان و مدارس که در دوره ویروس کرونا، تجارب موفقی در زمینه آموزش مجازی داشته‌اند، دعوت به عمل آمده بود تا پیشنهادهای پژوهشی خود را با توجه به تجربیات موفق جهانی در این زمینه، به ستاد علوم شناختی ارسال کنند.

 

برگزاری سمپوزیوم دوروزه

برگزاری سمپوزیوم دوروزه آموزش و پرورش شناختی، از دیگر فعالیت‌ها در پیوند بین مطالعات حوزه علوم شناختی و تعلیم و تربیت است. در این گردهمایی، موضوعاتی همچون آموزه‌های شناختی در آموزش مجازی، الگو توسعه آموزش و پرورش شناختی، تجارب موفق توسعه مهارت‌های شناختی و ارزیابی‌های شناختی در آموزش و پرورش، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

همکاری با نهادهای دیگر

ایجاد نهاد اعتباربخش بازی‌های شناختی، از دیگر اقدامات این گروه محسوب می‌شود. در این زمینه،کارگروه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای عالی نظارت بر اسباب‌بازی و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اقدام به تشکیل نهاد اعتباربخش بازی‌‌ها کرد.

همکاری با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بنیاد نخبگان برای برگزاری جشنواره بازی‌های جدی، برپایی دوره آموزشی آشنایی با علوم شناختی برای بازی‌سازان، داوری بازی‌های شناختی و نیز ارائه خدمات منتورینگ به بازی‌سازان، از دیگر اقدامات و تلاش‌های کارگروه آموزش شناختی این ستاد است.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

#17

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
دانش و مهارت‌های توان‌بخشی شناختی ارتقا می‌یابد تا بیماران زندگی بهتری داشته باشند
دانش و مهارت‌های توان‌بخشی شناختی ارتقا می‌یابد تا بیماران زندگی بهتری داشته باشند
00/07/03 - 08:25
همکاری مشترک|  مهارت‌های شناختی در دانش‌آموزان استثنایی ایجاد می شود
همکاری مشترک| مهارت‌های شناختی در دانش‌آموزان استثنایی ایجاد می شود
00/04/14 - 09:39
اقدامات انجام شده برای ارتقای مهارت‌های شناختی کودکان چیست؛ آموزش مجازی در دوران کرونا رونق گرفت
اقدامات انجام شده برای ارتقای مهارت‌های شناختی کودکان چیست؛ آموزش مجازی در دوران کرونا رونق گرفت
00/02/26 - 10:08
بیشتر بخوانیم